21 Mart 2012

Julio Cortazar

Müthiş bir anlatıcı, büyük bir yazar Julio Cortazar. Gecenin bir körü sizi kendine tutsak eder. Kontrol gücünüzü elinizden alıp, sizi cümlelerinin çıkmaz sokaklarında yapayalnız bırakır. Ruhun derinliklerine sızar. Zekasından şüphe edecekken kendi zekanızı alaşağı ettiğini farkedersiniz. Sıradan bir olayı öyle derin ve güzel anlatır ki her seferinde kafamda kocaman bir soru işaretiyle kalakalırım. Öyküleri beni sersemletir. 'bırak romanı, hayat öyküde' dedirtir. Nerden bakmış, hangi kafayla bakmış anlamıyorum. Her öykünün sonunda diriliyorum. Ağzımdaki salyaları bardağa boşaltıp çiçeklerin dibine döküyorum. Öykülerini gözlerimin içine bakıp anlatsa istiyorum, o zaman her şey açığa çıkar sanıyorum. Pablo Neruda çok güzel özetlemiş : " Cortazar'ın hiçbir yapıtını okumamış olmak, ömür boyu şeftali yememiş olmak gibi bir şeydir."
Merak edenler öykülerinin derlenip sunulduğu 'Ayak İzlerinde Adımlar' kitabından başlangıç yapabilir.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

her geçen gün okunacaklar listem kabarıyor, bunu da alayım çünkü o coğrafyaın yazarlarını ve öykülerini çok seviyorum.

Unknown dedi ki...

şiddetle tavsiye ediyorum :))

Unknown dedi ki...

benimde listem kabarık sınavlar bitsin okurum gibi :)

Unknown dedi ki...

bitsin bütün sınavlar bitsin benimkiler de bitsin.sadece kitap okuyalım :)

insanity dedi ki...

Güzel.

oyumben dedi ki...

Julio Cortazar'la okul arkadaşı olmak isterdim. Aynı sırada oturup ders sırasında kulağına garip cümleler fısıldamak harika olurdu.

Unknown dedi ki...

eminim bilseydi o da senin için aynı şeyleri isterdi ;)